logo

Jak telewizja uczy nas ról seksualnych

Kiedy byliśmy dziećmi, większość z nas uczyła się, jak widzieć siebie, nie tylko od rodziców, lecz także oglądając przez tysiące godzin telewizję. Przeprowadzono fascynujące badania nad sposobem przedstawiania w telewizji mężczyzn i kobiet, a rezultaty są niepokojące: Mężczyźni na ogół występują w rolach ludzi ambitnych, żądnych przygód, silnych i dominujących, tymczasem kobiety są obsadzane w rolach postaci zależnych, uległych i słabych. Mężczyźni są zaangażowani w podniecającą działalność, za którą otrzymują wielkie nagrody, podczas gdy kobietom wyznacza się działania bądź wspomagające mężczyzn, bądź mniej ważne, za co otrzymują nieznaczne nagrody.
Reklama w telewizji ukazuje kobiety zmartwione, żyjące w napięciu i zatroskane takimi problemami, jak zapachy z muszli klozetowej^ migrenowe bóle głowy czy zabrudzony kołnierzyk, męzczyzn zaś pokazuje się jako osoby cieszące się autorytetem, znające się na rzeczy, jako stuprocentowych mężczyzn.


error: Content is protected !!